Privește:  / Scoala / MINISTRUL EDUCATIEI VREA SA REINTRODUCA EXAMENUL DE ADMITERE LA LICEU

MINISTRUL EDUCATIEI VREA SA REINTRODUCA EXAMENUL DE ADMITERE LA LICEU

School children in high school class

Examenul de admitere la liceu ar putea fi reintrodus. Ministrul Educatiei, Adrian Curaj, a anuntat ca nu exclude aceasta varianta, care ar eficientiza procedura de repartizare la liceu.

Astfel, pe langa examenul de Evaluare Nationala de la sfarsitul gimnaziului, absolventii claselor a VIII-a ar trebui sa sustina un nou examen pentru admiterea la liceu.

Desi considera ca ar fi o varianta buna pentru invatamantul romanesc, ministrul Educatiei nu stie insa daca va putea duce la bun sfarsit un astfel de proiect in mandatul sau scurt.

“As vrea sa cred ca in viitorul apropiat vor aparea transformari majore in modul in care scolile isi vor alege copiii si copiii vor avea intelegerea asupra posibilitatilor lor de a alege. (…) As lua in calcul (varianta unui examen de admitere la intrarea in liceu – n.r. ), numai ca nu stiu daca pot sa duc un astfel de lucru la bun sfarsit in mandatul meu scurt si prefer sa spun ca ar trebui, dar, din pacate, nu pot sa am aceeasi abordare cu cea pe care o am acum, pragmatica, referitor la invatamantul profesional dual”, a declarat Adrian Curaj.

“Am fost cu totii nemultumiti si suntem nemultumiti: la liceu se intra si cu media 2, 3…. Nu se poate. Cred ca nu am fost suficient de expliciti. Tinerilor trebuie sa li se acorde sanse mai multe si oportunitati mai multe.Consilierea profesionala, din pacate, este departe de ce ar trebui sa fie si aici avem interesul si determinarea sa investim foarte mult in consiliere profesionala, astfel incat tinerii nostri, la terminarea clasei a opta, sa fie mai bine dirijati: pe o cale care tine de liceu – care ne asteptam sa se incheie cu Bacalaureatul si vedem unde suntem – sau o cale care e legata de valorificarea potentialului in zona profesionala, punand accent pe faptul ca ma pot misca dintr-o parte in alta, astfel incat nu este blocat niciun tanar in a-si realiza intreg potentialul, inclusiv de a ajunge profesor universitar, daca la momentul zero a ales sa mearga pe cale profesionala, dar e puternic, determinat si stie ce vrea”, a mai spus ministrul Educatiei.

Acesta mai spune ca tinerii care termina clasa a opta ar trebui sa beneficieze de o consiliere profesionala mai temeinica.