Privește:  / Stiri / Recomandări pentru gimnaziu: mai multe opționale și sport. Vezi cum s-ar putea schimba programa școlară

Recomandări pentru gimnaziu: mai multe opționale și sport. Vezi cum s-ar putea schimba programa școlară

02_prof.jpg

Sase experți de la Ministerul Educației care au analizat programa școlară au concluzionat că nu este deloc așa cum ar trebui să fie, în primul rând pentru că numărul materiilor obligatorii este foarte mare, iar cel al materiilor opționale mult prea mic. În plus, sunt mult prea puține ore de educație fizică și, în general, elevii nu au parte de prea multe aplicații practice ale cunoștințelor acumulate, orele fiind bazate mai ales pe teorie.

Potrivit Mediafax, experţii Tincuţa Apăteanu, Florin Colceag, Radu Gologan, Manuela Prajea, Marian Staş şi Ştefan Vlaston atrag atenţia asupra următoarelor probleme:

1. Numărul de ore în CDŞ (curriculum la decizia şcolii) propus, 1-2 ore, este inacceptabil de mic, propunerea din Legea Educaţiei Naţionale, bazată pe studii şi analize era de 25% la gimnaziu. Un minim de 4-6 ore ar fi obligatoriu, dacă dorim să lăsăm şcolilor adaptarea curriculei şi a proceselor didactice la specificul local, la tipul de comunitate şcolară pe care o deserveşte şcoala, la personalitatea elevilor din şcoala respectivă. Altfel, rămânem în paradigma „patul lui Procust”, în care se găseşte şcoala actuală.
2. Numărul de discipline, 14-15, este prea mare şi păstrează viitoarea curricula în tiparele anterioare.
3. Nu există discipline agregat, care să asigure învăţare interdisciplinară, aplicare integrată a cunoştinţelor din discipline diferite. (Ştiintele mediului, Educaţie pentru societate, Ştiinţele vieţii)
4. Disciplinele socio-umane sunt mult prea limitative, cu cele 4 module propuse
5. La educaţie fizică, sport şi sănătate sunt prea puţine 2 ore pe săptămână, având în vedere nevoia de mişcare în dezvoltarea armonioasă a elevilor. La varianta 2, la clasa a VIII-a, o singură oră de sport este inacceptabil.
6. La Educaţie tehnologică nu avem ore la clasele a V-a şi a VI-a, deşi dimensiunea aplicativ-practica este puţin reprezentată în curricula.
7. La variantele 1 şi 3 nu avem TIC la clasele a VII-a şi a VIII-a.